[آقای موحدی کرمانی]: "اگر مسئولان به قسم‌های روز تحلیف‌شان عمل نکنند در عالم برزخ منافق شناخته می‌شوند/ "

این، حرف کاملا درست و به جایی است که: هرکسی در احراز جایگاهی و در راستای منافع ملت و کشور، قسم خورد باید پای قسمش بایستد، و به پیمانش وفادار باشد...

اما یک نکته باریک تر از مو اینجا هست که بی التفاتی بدان نه صلاح ملک و ملت است... و آن اینکه این قسم و پیمان مصادر امور، عام است. و قسم رئیس جمهور سمبل این پیمان بستن. بر هرکسی که جایی در این کشور -بعنوان مسؤل- پر کرده، "قسم" خود به خود جاری، و وفاداری به پیمان و قسم،  هویت او است. و شکستن پیمان یعنی انکار هویت خود...