به نقل از روزنامه شرق چهارشنبه29/شهریور

..."قاضي سيامك مديرخراساني [قاضی پرونده مرتضوی]در گفت‌وگو با تسنيم نكته‌هاي جالبي درباره خاطرات پرونده‌هاي مهم و دوران كاري خود گفته است. [...]در این پرونده با توجه به تحقیقاتی که انجام شده بود، برای دادگاه محرز شد که تخلفات صورت گرفته است.در حکم دادگاه، انفصال دائم از خدمات قضائي، پنج سال انفصال از خدمات دولتی و ٢٠٠ هزار تومان جزای نقدی صادر شده بود که همه فقط ٢٠٠ هزار تومان را بزرگ‌ کردند اما ندیدند کسی که در این شهر دادستان بوده و تقریبا حرف اول را می‌زده، محاکمه و به انفصال دائم از خدمات قضائي محکوم شده است. انفصال دائم از خدمات قضائي برای یک قاضی مانند حکم اعدام است. "

"هیچ‌کس این دو مورد انفصال را نگفت و ندید و فقط گفتند چرا به ٢٠٠ هزار تومان محکوم شده است."

******

جامعه ما بدنه خودش را نادیده گرفته است . همیشه نادیده می گیرد. گویی نمیداند یا نمی خواهد بداند که برای ساختن جامعه، برای راست آوردن کژی ها باید بدنه هم، نقش اساسی خود را باور، و مسؤلیت تاریخی خود را بپذیرد....

بدنه جامعه ما نسبت به خود، خیلی منعطف است و فقط نسبت به بالاسری هاست که غر و لند دارد به مثابه اصلاح!!

راست می گوید مدیر خراسانی! جامعه پاداش او را در این پرونده سنگین نداد و دین وی را ادا نکرد! و وقتی دین داینان فرهنگی، سیاسی، قضایی، اجتماعی و ... به خوبی  ادا نشود البته که کژی ها مزمن خواهند شد.