"محمد علی ابطحی نوشت: برای تشییع پیکر همسر دکتر شریعتی، درهای حسینیه ارشادِ شریعتی را باز نکردند. کنار همان خیابان «شریعتی» ایستادیم و نماز خواندیم. دولتهم مفقود بود؛ نمی توانست در حد باز کردن در اثر داشته باشد؟ مردم شریعتی را در همه راهپیمایی ها معلم انقلاب می نامیدند."

************

خب! در برابر این برخورد، این جز اینکه  پیش روی تاریخ سری افکنده پیش نهیم، چه می توانیم کرد؟! چه می توانیم گفت؟!...

این رفتار ها که امروز می کنیم، که می کنند، که می شود... این ها تاریخ فردای ما را شکل می دهد....  درون مایه تاریخ فردایی که به آیندگان تحویل می دهیم....