در گذشته جمعی ما که آدابی داشت و آیینی مرسوم بود و حساب و کتاب ساده ای در بین بزرگان محل جریان داشت، از آنجا که امکانات اداره محل کم بود، در عروسی ها که اجتماع مردم و میهمانان بزرگ تر می شد ترتیب سرو نهار  و شام بدین قرارِ نانوشته بود که ابتدا میهمانان بر خوان می نشستند و بعد از جابجا شدن میهمانان، چنانچه هنوز جایی بر خوان می بود بزرگان و ریش سفیدان محل-که در برابر میهمانان غریبه به نوعی میزبان محسوب می شدند-فراخوانده می شدند، آنگاه اگر هنوز جا می بود نوبت به میان سالان و جوان تر ها می رسید و اگر جا نبود همه صبر می کردند تا نوبت اولی ها پذیرایی شوند و در نوبت های بعدی باز به همین ترتیب؛ ابتدا بزرگان از آنان که مانده و پذیرایی نشده  بودند و بعد جوان تر ها و بعد بچه ها و اگر دوباره جا نبود، پذیرایی بچه ها به آخر می افتاد...

حساب و کتابی هست امروز در اداره امور ما؟!....