به نقل از سایت تحلیلی انتخاب

ظریف: اجازه نمی‌دهیم مردم‌مان بی غذا و دارو باشند / خواهان تعامل سازنده هستیم، اما بر اساس گفتمان خودمان / اگر گفتمان خود را از دست بدهیم، هویت‌مان را از دست داده‌ایم / برخی کشور‌های منطقه از تاریخ درس نمی‌گیرند؛ مگر عربستان ۷۵ میلیون دلار به صدام نداد که مردم ایران را به خاک و خون بکشد؟ / حق الناس بودن رای مردم و ولی نعمت بودن مردم اصالت دارد

******

می خواستم بگویم حضرت آقای وزیر! اینکه بگوییم:"ما خواهان تعامل سازنده هستیم اما بر اساس گفتمان خودمان"!! یعنی اینکه ما نه اهل تعامل هستیم و نه اهل گفتگو! و با چنین مواضعی نمی توانیم ایران را درست کنیم.... چه، گفتگو چارچوب، قواعد، منطق و مناط و معیار بیرونی دارد که طرفین گفتگو باید بدان معیارها و مناط ها تن بدهند. اتفاقا ترامپ هم می گوید من اهل گفتگو هستم ولی بر اساس گفتمان خودم!! چیزی که دنیا را به تعجب از مواضع او وا داشته است....