زندگی در شهرهایی کوچک اگر یکی دوتا حسن_ آلودگی کمتر و هوایی بهتر و نبود شلوغی و سرو صدا و ..._ داشته باشد، ده ها عیب در کنارش دارد که زندگی را سخت می کند...

 برای نمونه: برای رفتن به خیابان در قوچان، گویی باید قدرت برتر داشته باشی! از بی نظمی و راه بندان و خیابان بندی و رعایت نکردن مقررات رانندگی، و رعایت نکردن بهداشت، و نبود امکانات؛ و... و در جنبه فردی زندندگی،  عادی بودن دشیادی و نبود  مهارت زیست و ... که باید چشم به روی همه ببندی یا باید یک یک به همه یادآوری شوی.... و آنوقت پرخاش در برابر یک یادآوری و حرف نشنوی و پاسخ سربالای ادارات و... همه بقول مولانا چون مشک ها بر سرت خواهند ریخت...