در کشاکش طرح "گشایش اقتصادی" رئیس جمهور در این روزهای گریبانگیری ویروس چینی، و چنان که در فضای مجازی آمده بود طرح یا پیشنهاد مشعشع یکی از اذناب قدرت(حسین مرعشی) در طرح فروش "پته نفت"!! به مردم و جمع آوری "طلا و سکه و دلار  و ... از دست مردم و..."،  جمله ای هم از سوابق یکی دیگر از مشعشع پردازان در رسانه ها آمده بود: "محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه ۱۵ تیر ماه از قول مقامات بانک مرکزی ایران اعلام کرد که «۳۵ میلیارد دلار در خانه‌های مردم است.»

 در عرف سیاست ملل، وظیفه دولت ها و حاکمیت ها، صیانت از جیب مردمشان است، یا قاپیدن نان دستشان؟!